Czy Twoja firma jest gotowa na płatności mobilne?
Technologia mobilna zmienia świat biznesu, ale jak zmieni świat płatności? Większość właścicieli małych firm jest bardzo otwarta na przyjmowanie płatności mobilnych w swoich firmach. Ponad sześciu na dziesięciu właścicieli małych firm twierdzi, że w tym roku rozważy wprowadzenie płatności mobilnych.
Sprawdź: Biuro księgowe Bydgoszcz
Istnieje wiele powodów, aby rozważyć dodanie płatności mobilnych do swojego repertuaru. Około 70 procent respondentów biorących udział w ankiecie twierdzi, że płatności mobilne zapewniają klientom prostsze opcje płatności; około 40 procent twierdzi, że pomogłoby im to dotrzymać kroku konsumentom i konkurentom; około 40 procent twierdzi, że płatności mobilne pomogłyby im przyciągnąć nowych klientów, a 27 procent twierdzi, że zwiększyłyby ich konkurencyjność. Ponadto około 20 procent twierdzi, że pomogłoby to zmniejszyć obawy klientów dotyczące bezpieczeństwa podczas dokonywania zakupów.
Oczywiście niektóre firmy nadal nie są zainteresowane. Około jedna czwarta twierdzi, że nie planuje przyjmować płatności mobilnych. Prawie połowa z nich twierdzi, że nie pasuje do ich działalności; około 30 procent nie uważa, że ich klienci by z niego korzystali.
W ciągu ostatnich kilku lat właściciele małych firm wyraźnie przyzwyczaili się do korzystania z technologii mobilnych. Ich powody, dla których nie próbują płatności mobilnych, opierają się na powyższych praktycznych kwestiach, a nie na obawach o bezpieczeństwo lub obawach przed próbowaniem nowych rzeczy (tylko 4 procent twierdzi, że jest to problem).
Przed wprowadzeniem płatności mobilnych należy wziąć pod uwagę kilka kwestii:
- Koszty nowej technologii/systemów do obsługi płatności mobilnych
- Szkolenie pracowników w zakresie technologii
- Opłaty związane z płatnościami mobilnymi
- Baza klientów i poziom zainteresowania
- Edukowanie klientów na temat opcji